När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Jag tänkte se om det finns någon här som har något tips på en affärsidé på internet som riktar in sig helt lokalt mot en stad?
Anledningen att jag frågar är för att jag driver en webbyrå och har möjligheten att bygga en hemsida och jag skulle gärna göra något lokalt med internetanknytning.
Bygg gärna på min lista med idéer och kanske vidareutvecklingar som jag har kommit på, men som jag inte tycker är optimala att bygga vidare på:
- Köp & sälj helt lokalt (Blocket finns så det känns tjatigt) - Någon annan form av begagnatförmedling - Lokaltidning (Rolig grej som jag provat, men är ganska dyrt att hålla igång) - Rabatthäfte - Bilförmedling av något slag
Det jag tänker på är att det kanske inte behöver generera 1 miljon i vinst men heller inte vara något som då kostar 100 000 att dra igång. En rolig bisyssla helt enkelt som kanske går att göra något bra av =)
Tacksam för förslag.
Femplus Webbyrå hjälper dig och ditt företag att lyckas på webben. www.femplus.se
Det tror jag, fast det beror såklart på hur bra sidan blir. Men jag tror helt klart på att det finns en efterfrågan på lokala sidor på internet.[br]Det går kanske inte att bygga en verksamhet enbart med detta som inkomst, men å andra sidan är det inte en heltidssyssla att driva sidan heller.[br]Jag tror speciellt på detta med att ha lokala annonser i form av menyer från restauranger, lediga bostäder och sådant. Jag tror att det går att ta betalt för det.[br][br]/Peter[br]
peterkorkala.se - godis24.se, japanfakta.se, faktabank.se. Håller på att starta upp e-handel på godis24.se
Vi hade en firma som drev bilmarknad lokalt här i Göteborg för några år sedan. Man startade helt enkelt på en parkeringsplats där du kunde hyra en plats över weekenden för några hundralappar. Man utökade så småningom med annonsmarknad så de som ställde upp sina bilar till försäljning även kunde annonsera via webben. Nu har jag inte så bra koll på hur det gick men verksamheten är nedlagd så jag vet inte om lönsamheten var dålig eller för att ägaren blev gammal.[br]Fördelen med denna typ av marknad är ju att köparen kan leta efter vad han vill ha på internet och sedan besöka marknaden för att göra affär.[br]Det borde ju inte kosta skjortan att hyra en parkeringsplats några dagar i veckan tycker man ???
kolla filipstad.ifolkmun[br] -en blogsajt som hankat sig fram några år[br]och numera har en del annonser.[br]Extremt lokalt. Har numera fått lite styrsel[br]på en minst sagt vildvuxen debattsida[br]och kör mest gratisnyheter från Polisen mm