När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Observera: Inlägg i forumet publiceras
omedelbart utan redaktionell
förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se.
Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent
ansvarar själv för innehållet.
Hej. Jag och en vän brinner för att tillverka smycken och självklart vill vi få ut dem på marknaden. Vi har många ideer, men vet inte hur vi ska komma igång. Hur gör vi? Som vi läst oss till så sker den mesta tillverkningen i Kina. Nu måste ngn förklara hur det går till, om vi har gjort en prototyp som vi vill ha exempelvis 100 st av, skaffar vi pärlor till den mängden och skickar ner till kineserna 😃, förstår ni nu hur dålig koll vi har 🙂 nu får ni sluta skratta därhemma.... Hur kommer man i kontakt med en fabrik, ska man åka ner och leta eller hittar man dom på nätet? Egentligen har vi ganska bra koll på hur vi vill att allt ska fungera, det är det här med produktionen av smyckerna som känns svårt.
Åh nu vill jag bara radera, förmodligen kommer ingen att fatta vad jag menar 🙁 Hoppas ngn har ett bra svar. Vi börjar så här, det kommer säkert mer konstiga frågor senare. MVH Kristina.....
Ja jag är bra trött på det just nu och vill trappa ner, men det är svårt när man har bra platser och massor med varor. men jag har varit krasslig i tre år nu.[br][br]Två år med kärlkramp ca 10 anfall om dagen plus hjärtklappning.[br]Nu är det bara hjärtklappningen kvar, men den suger liksom musten ur en.[br][br]Så jag hoppas kunna öka intäkterna från Internetmarknadsföringen.
Är du minst 61 kan du gå i pension istället och ta det lite lugnt. Jag vet hur de försökte skrämma mig med hur dålig pension jag skulle få, vad de inte visste var att jag är expert på ekonomistyrning vilket gav mig 300.000 extra. Men tro inte att det för den skull gäller alla. Men stämmer olika parametrar ihop kan få det ganska behagligt hur än situationen ser ut.
Det har vi ju diskuterat i en annan tråd, jag kommer att ha lägsta möjliga.[br]Jag var så "klyftig" att jag lät min fru ta nästan all inkomst när firman var rätt big.[br][br]Men det blir ju så att jag tar den nu så fort det oranga kuvertet kommer.[br]Och plockar den lilla pensionsförsäkring som jag har också.[br][br]haha, jädra gnällande, det går ju ingen nöd på en.[br]Vi har ett hus som är tämligen nyrenoverat och nästan inga skulder på det eller nåt annat.