Svensk butik . .. . i Japan?
Jag har just nu en webbshop i Sverige där jag säljer saker som är relaterade till den japanska subkulturen (anime, manga, cosplay, lolita, visual-kei m.m...)
Men nu har jag pojkvän som bor i Japan (alltså som är japansk). Vi planerar att förlova oss och sedan bosätta oss antingen i Sverige eller Japan . . .
Ska jag bo i Japan så har jag ingen chans att få nått "större" jobb..
Utan det får bli på café eller restaurang o butiksbiträde . . .
Men så kom jag på att jag kanske skulle kunna starta en butik där!
Som hade typiskt svenska saker, i Japan är de faktiskt väldigt intresserade av Sverige. Har frågat min pojkvän vad han tror, o han sa att det var en riktigt toppen bra idé.
Butiken skulle då innehålla (förutom svenska saker som osthyvel, knäckebröd, trätofflor o allt det där) , saker med svensk design, alltså i stort sätt vad som helst som är ett varumärke, grundat i Sverige.
Vad tror ni? Skulle bli jätteglad för feedback!
Både positivt och negativt!
Men nu har jag pojkvän som bor i Japan (alltså som är japansk). Vi planerar att förlova oss och sedan bosätta oss antingen i Sverige eller Japan . . .
Ska jag bo i Japan så har jag ingen chans att få nått "större" jobb..
Utan det får bli på café eller restaurang o butiksbiträde . . .
Men så kom jag på att jag kanske skulle kunna starta en butik där!
Som hade typiskt svenska saker, i Japan är de faktiskt väldigt intresserade av Sverige. Har frågat min pojkvän vad han tror, o han sa att det var en riktigt toppen bra idé.
Butiken skulle då innehålla (förutom svenska saker som osthyvel, knäckebröd, trätofflor o allt det där) , saker med svensk design, alltså i stort sätt vad som helst som är ett varumärke, grundat i Sverige.
Vad tror ni? Skulle bli jätteglad för feedback!
Både positivt och negativt!