När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Innan ville jag starta ett eget företag där jag då skulle ha fabriker eller syateljeer som sydde upp mina designade kläder. Men pga att jag tänkt lite och kommit underfunn med att jag inte hanterar stressiga och ekonomiskt påfrestande situationer speciellt bra (pga personliga själ) har jag nu "kommit på" nåt annat.
min tanke nu är att jag "typ" startar ett företag där jag kommer sälja mina designer till olika klädmärken/butiker. Men jag vet inte riktigt hur stort utbudet är eller om det finns någon marknad för det..
[quote author=mici link=topic=7420.msg34213#msg34213 date=1280419498][br]Hejsan![br][br]Innan ville jag starta ett eget företag där jag då skulle ha fabriker eller syateljeer som sydde upp mina designade kläder. Men pga att jag tänkt lite och kommit underfunn med att jag inte hanterar stressiga och ekonomiskt påfrestande situationer speciellt bra (pga personliga själ) har jag nu "kommit på" nåt annat.[br][br]min tanke nu är att jag "typ" startar ett företag där jag kommer sälja mina designer till olika klädmärken/butiker. Men jag vet inte riktigt hur stort utbudet är eller om det finns någon marknad för det..[br][br]Vad tror ni?[br][/quote][br]Det är väldigt påfrestande att starta eget, både ekonomiskt och psykiskt. Man är tvungen att tåla mycket kritik, skäll och massor av annat rackarspel. Har du inte någon som kan backa upp dig ekonomiskt skulle jag föreslå att, vid sidan om ett vanligt arbete, driva en e-butik på internet. Jag gissar du är duktig på att göra mönster för olika designer och då kunde du ju erbjuda ett gratisprov på en fräck tröja, byxor, kavaj eller liknande och sedan erbjuda ditt designande som en konsulttjänst. Skall du sedan få de stora företagen att se dina designs är du tvungen att synas på ett eller annat sätt. Där kommer ditt kreativa sinne väl till pass.[br]
Marknad finns ju. men det är mycket insiders grejor, man ska helst känna någon som känner någon i denna inre krets.[br][br]Men man kan ju designa och sy upp prover och visa, men det är lätt att dom själ ideerna och modellerna.[br][br]Ett sätt är ju att skynda långsamt och sy unika plagg, och sälja dom.[br]helst till någon kändis eller i kretsar däe det finns mycket pengar.[br][br]Givetvis till dyra pengar, så det blir exklusivt och unikt.
Hehe, och nu spann jag igång på din ide.[br]Jag är i branchen mode accessoarer, typ smycken, sjalar bälten mm.[br][br]Jag ställde ut på mode och presentmässorna som grossist under tjugo år[br]Med ovan nämnda varor, mycket egen designat.[br][br]Dock drivs denna del i mindre skala idag.[br]Varför jag varnade för stöld av modeller är att det var vanligt på mässorna.[br]Dom stora kedjorna kom och fågade vad som gick bra, och en del sa rent ut att dom skulle till Hong kong och köpa själv.[br][br]Så med tiden så brukade jag visa dom varor som sålde kass.[br]Så dom blev lite lurade.[br][br]Men vad jag hade stor nytta av var att låna ut varor till fotografering[br]till tidningar, vilket var bra reklam då man fick sitt namn med där.[br][br][br]Detta var ju innan Internets tid, numera skulle det ju vara naturligt att starta en blogg.
Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. Klicka här för att registrera dig som medlem.