Min affärsidé är att börja designa egna underkläder. Jag känner nämligen att det aldrig finns någonting som jag vill ha, måste själv beställa alla mina underkläder från England. Det jag är ute efter är något som är snyggare och bättre kvalitet än H&M, Lindex och Kappahl (det ska dessutom vara inriktat på bara underkläder, och inte bara vara en liten underklädesavdelning), men det ska inte vara så dyrt som Twilfit och NK underkläder oftast är. Det ska inte heller vara porrigt, utan snygga underkläder man kan ha till vardags. Lite som Ann Summers Knickerbox kollektion (http://www.annsummers.com/webapp/wcs/stores/servlet/categorydisplay3_cp%7C%7Cet!letc~ev!10210%7C%7Cet!letc~ev!39803%7C%7C_40151_39803_-1_10210_10001)
Jag har hur mycket idéer som helst, huvudet bara svämmar över ;) Planerar att sälja på en webshop till att börja med, och om det går bra kanske öppna någon butik i verkligheten också.
Så, det jag undrar nu är:
1. Vet någon var jag kan få mina underkläder uppsydda? Tips på tillverkare? Vad kan det kosta?
2. Hur mycket är lagom attt köpa in första gången? Man vill ju inte att allt ska ta slut, för om någon går in på min sida och ser att allt är slut så kanske de tycker att jag är dålig och inte går in på sidan igen. Dåligt första intryck liksom.
3. Vad är bäst? Starta enskild firma eller aktiebolag? Jag skulle ha råd att lägga ut 100 000 på det här, men det skulle kännas betydligt skönare att kanske bara lägga ut 20-30 000 till att börja med.
4. Tror ni att det här kan vara en bra idé? Jag har förstås själv surfat runt mycket de senaste månaderna och letat till mig själv, men aldrig hittat något jag vill ha. Och jag har även hört runt med folk i min närhet som också känner att de saknar snygga vardagsunderkläder. Men ni känner ju inte mig, så jag kan tänka mig att ni är lite mer brutalärliga än mina vänner är.