formulering av TailorOnline affärsidé
Hej, detta test gjorde vi i skolan och jag ville gärna ta upp det här , kör på 😃
Affärsidé
”Vi lanserar nu en unik idé på Internet och inom konfektionsbranschen. Med hjälp av ett användarvänligt webgränssnitt kan kunderna själva formge och måttbeställa sin egen skjorta på TailorOnlines hemsida. Det unika och lättanvända interaktiva gränssnittet gör att varje kund själv kan utforma en egen skjorta efter egen smak från de 10 miljoner varianter som finns att välja på. Passformen blir perfekt och priset ligger ändå under en ordinär butikssåld skjorta”.
När man formulerar en affärsidé så ska följande frågor besvaras:
• Vilket kundbehov ska jag tillgodose?
• Vilka är mina kunder?
• Med vilka produkter eller tjänster ska jag tillgodose mina kunders behov?
• Vilka resurser är viktiga?
Svarar TailorOnlines affärsidé på ovanstående frågor? Var tydliga när du jämför deras affärsidé med frågorna.
Affärsidé
”Vi lanserar nu en unik idé på Internet och inom konfektionsbranschen. Med hjälp av ett användarvänligt webgränssnitt kan kunderna själva formge och måttbeställa sin egen skjorta på TailorOnlines hemsida. Det unika och lättanvända interaktiva gränssnittet gör att varje kund själv kan utforma en egen skjorta efter egen smak från de 10 miljoner varianter som finns att välja på. Passformen blir perfekt och priset ligger ändå under en ordinär butikssåld skjorta”.
När man formulerar en affärsidé så ska följande frågor besvaras:
• Vilket kundbehov ska jag tillgodose?
• Vilka är mina kunder?
• Med vilka produkter eller tjänster ska jag tillgodose mina kunders behov?
• Vilka resurser är viktiga?
Svarar TailorOnlines affärsidé på ovanstående frågor? Var tydliga när du jämför deras affärsidé med frågorna.