När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Hej Jag arbetar sedan många år som IT-testare, dvs jag testar programvaror och webbtjänster innan de släpps till/används av kunder. Nu funderar jag på att starta egen inom branchen och då vända mig till något mindre företag med tex webbshoppar och till dem erbjuda olika testpaket. Det kan vara funktionstest, användbarhetstest, bägge i kombination samt olika nogrannhets-skalor. Skulle jag göra detta så kommer det inte vara min enda inkomst vilket gör att jag inte beöver dra in en heltidslön på det, men jag måste ju samtidigt veta om detta är något som folk betalar för. Jag vet av erfarenhet att alla större och meddelstora företag har testgrupper och avdelningar, man bemödar sig om att det ska fungera och se bra ut för kund, men hur många mindre företag kan tänkas vara intresserade av en sådan här tjänst?
Vad tror ni? Är det någon som har erfarenhet av att vara egen inom test, och vad tror ni som har ett mindre företag, skulle ni anlita någon för att testa er webbshop/applikation etc?
Hej![br][br]Får man betalt för tiden man lägger ner så varför inte, men det är min personliga åsikt. Jag tror samtidigt att de flesta småföretagare inte har tiden eller intresset för att sitta och testa mjukvaror när dom hellre vill göra det dom egentligen startade företaget för.[br][br]Jag har ingått i en testgrupp för Mamut en gång i tiden. Då fick man inget betalt, men däremot nya versioner av ett annars bra program. Dessa får man ju förr eller senare i alla fall, och det var väl mitt intresse för tester som gjorde att jag gick med.
Som enskild testare mot den målgruppen tror jag det blir mycket svårt. Och du kommer få det lika svårt att visa det lilla företaget hur de konkret kan räkna hem investeringen i att sköta testningen externt.
Om du har dokumenterad erfarenhet av testning av applikationer och kunskap om testmetodik och testverktyg finns det absolut en marknad för dina tjänster. Kolla in eWork, Assistera och andra konsultmäklare. Jag ser inte varför du inte skulle kunna heltidsengagera dig som konsult. Lycka till!