(och alla ledsna Ă€r mer Ă€n vĂ€lkommna att skicka ett PM om ni vill ha nĂ„gon att snacka med! đ)
Skall försöka hÄlla detta sÄ kortfattat men informativt som möjligt.
Jag och min goda vÀn har Àntligen bestÀmt oss för att vi skall göra det vi lÀnge har velat att göra - att starta vÄrat egna klÀdmÀrke.
Vi tÀnkte att vi skall börja att utgÄ ifrÄn t-shirts/toppar, sedan sÄ fort som möjligt rikta in oss Àven pÄ tröjor och jackor. Kanske rent ut av ha tröjor i vÄran linje direkt vid lansering.
Vi har ett namn pÄ mÀrket, vi har börjat designa tryck och vi vet hur vÄra klÀder skall se ut - och kanske viktigast av allt Àr att vi förhoppningsvis har tillrÀckligt med sjÀlvdistans för att inse att vÄra plagg har nÄgot som kommer fÄ kunden att föra blicken frÄn ett annat mÀrke Ät vÄrat hÄll istÀllet.
Det som skulle vara intressant att veta nu Àr hur man tar sig till nÀsta steg, att hitta en lÀmplig tillverkare?
Vi Àr alltsÄ ute efter nÄgon som kan tillverka t-shirts/klÀder och Àven göra trycken Ät oss, med vÄra egna etiketter pÄ klÀderna. Tryck skall inte bara finnas pÄ bröstet, utan Àven pÄ andra stÀllen pÄ t-shirtsen, som t.ex. nacke och Àrmar.
Det skulle Àven vara intressant att veta om det finns folk hÀr som har erfarenhet av branschen, som kan dela med sig av vad man skall tÀnka pÄ och vad vi har att förvÀnta oss.
Jag har kollat runt, och de flesta som har startat sitt mÀrke har tidigare erfarenhet av att jobba i antingen en egen liten butik, eller för en större klÀdkedja. Den kunskap de har mÄste man vÀl kunna erhÄlla utifrÄn?
Jag vill passa pÄ att tacka för vad som verkar vara ett fantastiskt forum - jag gjorde lite forumsökningar innan jag gjorde detta inlÀgget men hittade inget som gav svar pÄ alla mina frÄgor.
Hoppas ni alla fĂ„r en trevlig vecka! đ
VĂ€nligen,
Alexander