Faktureringsfråga
Jag jobbade som anställd massage terapeut på ett företag o har nu slutat o chefen undrar om jag vill jobba extra. Jag funderar på att starta eget o fakturera det jag jobbar extra för att kunna använda pengarna i företaget till vidareutbildning inom massage etc. Jag kommer eventuellt att arbeta som musiker o få in pengar i företaget även från detta håll. Meningen är att jag inte ska vara direkt beroende av att plocka ut lön ur företaget utan jag har anställning o försörjning från annat håll.
Som massageterapeut drog jag in mellan 520kr o 600kr/h till företaget jag jobbade för. Jag kommer inte att ha några omkostnader för utrustning o hyra etc. Jag hade 122kr/h före skatt när jag arbetade där, vilket är lågt med tanke på vad jag drog in. Vad är rimligt av mig att fakturera per timme? Är det nåt annat jag bör tänka på?
Som massageterapeut drog jag in mellan 520kr o 600kr/h till företaget jag jobbade för. Jag kommer inte att ha några omkostnader för utrustning o hyra etc. Jag hade 122kr/h före skatt när jag arbetade där, vilket är lågt med tanke på vad jag drog in. Vad är rimligt av mig att fakturera per timme? Är det nåt annat jag bör tänka på?