jag vill starta ett Äkeri företag men vill ha hjÀlp om allt

18
🙂
2066
22
Ok... roligt att höra att du vill starta eget. Om du vill ha hjÀlp med allt föreslÄr jag att du tar ett jobb som anstÀlld med en chef som kan tala om för dig exakt vad du ska göra :)[br][br]Har du mer specifika frÄgor Àr du mer Àn vÀlkommen att stÀlla dem, och dÄ troligtvis ocksÄ fÄ bÀttre svar.
Med vÀnliga hÀlsningar,
Jonathan
18
det Àr svÄraste Àr att bli anstÀlld eller hur?[br][br]men kanske nÄgon pÄ forumet har nÄgon aning om det
2066
22
Jag tror inte det Àr svÄrare att fÄ en anstÀllning Àn att skapa ett företag du kan leva av.
Med vÀnliga hÀlsningar,
Jonathan
18
jag vill ha rÄd inte kommentar.[br][br]ni som har erfarenhet om liknande branscher Àr vÀllkomna med era goda rÄd
1165
16
Kan du inte börja lite grann med att berÀtta vem du Àr, vilka förutsÀttningar du har, vad du tror dig veta och hur du vill jobba?[br][br]Skall du vara sjÀlv eller ha anstÀllda? Vem skall vara dina kunder? Vem skall vara dina leverantörer? NÀr vi kommit sÄ lÄngt Àr det lite lÀttare att svara pÄ specifika frÄgor. Skall man beskriva allt med företagande tror jag inte ens att ett uppslagsverk med 8-10.000 sidor rÀcker sÀrskilt lÄngt.[br][br]Just nu vet vi ju inte ens om du vill köra taxi eller explosiva Àmnen i en tankbil...
18
det Àr jag vet.det ska vara en enskild firma som har bara jag.jag tÀnker att ha en lÄngtradare och ett fast linje som man kör nÀstan pÄ samma  vÀg.[br]jag vet inte hur jag ska börja...
2360
49
Att ha lastbil Àr ingen dans pÄ rosor, jag följde utveckling av en som försökte och det slutade illa. Han började med en liten och det gick knappt ihop, satsade pÄ en större trots mina varningar.  SÄ med inblick skulle jag avrÄda. Konkurrensen Àr stenhÄrd redan pÄ de som har bil.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
18
vilket sÀtt Àr det bÀst att finansiera firman vid inköp av bil och all utrustning...
720
3
BÀsta sÀttet finns inget generellt att sÀga. dÀremot sÄ mÄste du börja med att se till att du har 100.000 kronor att satsa sjÀlv. Om du sedan sÀtter in dem som sÀkerhet pÄ ett bankkonto och lÄnar till hela investeringen eller om du slÀnger in dem som en delbetalning om du köper bilen beror pÄ vilka vilkor du fÄr i respektive fall.
5
3
[quote author=albatros link=topic=4934.msg23852#msg23852 date=1233386317][br]det Àr jag vet.det ska vara en enskild firma som har bara jag.jag tÀnker att ha en lÄngtradare och ett fast linje som man kör nÀstan pÄ samma  vÀg.[br]jag vet inte hur jag ska börja...[br][/quote][br][br]Har du en fast linje du ska köra?[br][br]Har du avtal pÄ det, eller fÄr du garanterat avtal? [br]Hur lÄng tid löper det avtalet pÄ?[br]MÄste du vara anslutet till nÄgon organisation?[br][br]Hur mÄnga körningar genererar det?[br]Hur lÄnga Àr körningarna?[br]Inkomst per körning?[br][br]Vilken typ av lÄngtradare behöver du? [br]Kylbil? Explosiva varor? Storlek?[br]

Du mÄste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.