video - vinst?

6
Tänkte kolla vad den allmänna åsikten om video affärer är? Hur bra vinst marginalerna är och om det går att göra bra pengar..Ngn bra sida lr tips på hur man kan kalkylera och få fakta...

_________________

MVH Bekir
VH Bekir
507
1
Jag är inte så insatt i att hyra i vidoe o dvd men jag kan tänka mig att marginalerna inte är de bästa. Om du går in i en videobutik så säljer de ju alltid en massa kringprodukter. Tror nästan de tjänar mer på det än på själva uthyrningen. [br] [br]Andra åsikter någon?
Billiga solglasögon - www.trendystuff.se
www.spaweekendhotell.se - Spa portal
88
Jag gjorde en fullkomligt ovetenskaplig undersökning i frågan. Tittade på lite olika videouthyrningsföretag i sverige. Resultatet blev att: [br] [br]- vinsten var nära noll i ett fåtal fall [br]- negativ i många fall (förlust) [br]- konkurs i ett antal [br] [br]Min slutsats blir alltså, man kan eventuellt leva på videouthyrning. Men med tanke på den tekniska utvecklingen torde det vara en utdömd affärsidé. [br] [br]Jag använde mig av affärsdata (www.affarsdata.se) för att göra undersökningen. [br] [br]ps korsposta inte är du snäll, det räcker med att ställa frågan i ett forum ds
ww.kurslitteratur.se
www.digiart.se
6
okej.,..tack för svaren...Måste dock säga att jag själv kollat runt lite och att det inte stämmer helt med den bilden ni ger..Måste vara lite klarare och påpeka att jag menade dem stora videobutikerna så att säga..o det jag fick fram var positiv men tack ial...
VH Bekir
6
Fler åsikter???
VH Bekir
34
Många som driver videobutiker gör det istället för att ta ett vanligt jobb. [br]Allt de tjänar tar de ut i egen lön så de blir inte rika, men de har ett jobb och slipper sitta i hemma i soffan hela dagarna. [br] [br]Försäljningen av uthyrningsfilmer ligger relativt konstant de senaste åren.
ar något nytt på gång...
6
måste än en gång påpeka att det inte riktigt stämmer överens med den information jag har fått tag i..När jag menar videobutiker menar jag såna som ligger i 3 milij klass och där har det visat sig vara väldigt lönsamt...Men visst det gäller att utveckla och hela tiden försöka nå kunderna då uthyrningarna inte är som det var för 5 - 6 år sen.-.
VH Bekir
34
Vad gör dessa videobutiker för att lyckas? [br]Är det läget, priset, marknadsföringen eller något annat?
ar något nytt på gång...
6
Allt i ett...Läget e såklart viktigt,även kundkretsen sen marknadsföringen o att alltid stå för perfektionism....
VH Bekir
7
Det är faktiskt lite lustigt att du kollar på 3 milj klassen för video. Marginalen är förmodligen bättre, men det säger väl sig ändå självt? Det behövde du väl inte ens forska i... [br] [br]Lustigt som sagt var...
et krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.

Besök oss på Konzult.se, där tar vi hand om dig!
6
det är ännu lustigare att du inte förstod poängen med det hela...För hade du hade du vetat att marginalerna stiger avsevärt mkt..sen tror jag även på att allt ska vara i topp skick va du än sysslar med..För det är då även stora pengar strömmar in...Men det va som sagt lustigt...
VH Bekir
2
Jag praktiserade i en videobutik där jag bor och jag tror att jag snappade upp att dem köper in filmerna för runt 600 kronor styck och då kan man snabbt räkna ut att om man hyr ut dem för 30 kronor så måste du hyra ut dem 20 gånger innan du kan börja räkna någon lönsamhet [br] [br]En stad som inte har en videobutik tror jag absolut behöver en. Film är ett nöje för dem flesta. Det är mycket folk som vill hyra film på helgerna. [br] [br]Boxman och Brafilm är två exempel på framtidens videouthyrning, uthyrning via internet. Fördelarna med detta är att det finns tillgång till mer fakta om filmerna, att det går att söka mer efter vad man vill ha, och att man får ha kvar filmerna så länge man vill. Nackdelarna är att man trots att man beställer på internet så måste man ända ta sig till en brevlåda för att posta filmerna och att man måste kolla på väldigt mycket film för att det ska bli lönsamt. En annan är att man inte får något tilltugg till filmen, vilket är ett måste för många. [br] [br]Så min åsikt är: Finns det ingen videobutik i din stad eller stadsdel (vid sörre stad) så råder jag dig till att göra en marknadsundersökning och kolla upp lite konkurrenter.
11
Vi har utvecklat ett koncept inom DVD/Video uthyrningen där man har minimala lönekostnader och lokalhyror. Det är oftast det som påverkar lönsamheten. Vi lanserar den helautomatiska videobutiken som är öppen dygnet runt och kräver minimala lokalytor och bemanning. Ägaren kan ha ett vanligt 40 timmars jobb vid sidan av och få en lönsamhet på verksmaheten inom 1-2 år! Videopriset kommer att börja på 9kr/6 tim period. Internet och mobilen kommer att samverka i konceptet. [br] [br]Edit: Redigerat av Ben [br] [br]Maila mig för mera info på [email protected]
36
2
Det är ni som har öppnat där jag bor vid Hornstull i Stockholm va? Gick förbi härom dagen... :-)
11
Jo det stämmer, vi öppnar den första butiken vid Hornstull. Exakt dag vet jag inte just nu men det blir snart. Alla är välkomna att kika in i framtidens hyr koncept. 9 kr för att hyra film och då får du råd med dricka och chips. Hemsidan är uppe www.videoself.se
3
Man kan ju som sagt lägga in läskautomat med mera,där har du bra marginaler oxå.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.