När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Hejsan.. Tänkte flippa lite med idén om att börja köpa hem varor ifrån kina genom www.dhgate.com och undrar då ifall det är någon annan som har gjort detta .. kom gärna med idé eller tips. tack på förhand / Jonas
Tjena,[br][br]Jag har inte gjort just detta men har hållt på med import från Kina i ett par år. Vet ju inte exakt vad för typ av produkter du tänkt dig eller vilka kvantiteter. Men gäller det mindre bulk inköp så kan jag garanterat hjälpa dig att få bättre priser än på dhgate.com samt hjälpa till med kvalitetskontroller.[br][br]Hör av dig om du vill veta mer. [br]Mvh Andreas[br][email protected][br]www.and-trade.com
Många företag i Kina och Indien använder sig av låglöne länder som Bangladesh, Burma, etc i Asien för att pressa priserna ännu mer på vissa produkter. [br][br]Beroende på vilka produkter du är ute efter kan jag hjälpa till med kontakt med företag i Bangladesh om så önskas.[br][br]Vill själv inte vara någon mellanhand men som sagt hjälpa dig på tarven.[br][br]David (aaka.se) [br][br] [br][br][br][br]
David jag är intresserad av hjälp med kontakter i bangladesh. Jag vill veta massor...om allt. Jag har ingen erfarenhet av import alls men jag läste ditt inlägg och tänkte att det är värt att fråga. Bor du i bangladesh eller hur kommer det sig att du kan erbjuda din hjälp med kontakter där?
Hej Joni,[br][br]Ja, jag är född i Bangladesh och har familj och vänner som bor i Dhaka. Utöver det så reser jag minst en gång per år för att hitta nya affärsmöjligheter. Jag bor själv men min fru i Sollentuna.[br][br]Här kommer några frågor:[br]1. Vem är du, vad du gör, etc?[br]2. Vad vill du veta om Bangladesh?[br]3. Vad och varför vill du göra affärer?[br][br]mvh[br]David
[quote author=davidnayeem link=topic=3673.msg17807#msg17807 date=1209110352][br]Många företag i Kina och Indien använder sig av låglöne länder som Bangladesh, Burma, etc i Asien för att pressa priserna ännu mer på vissa produkter. [br][br][/quote][br][br]Sådär vars många tvivlar jag på att de är
Jag håller på att starta ett företag och letar efter en leverantör av underkläder. Jag har varit mest inne på att skapa kontakter med Kina men blev intresserad när du nämnde bangladesh.[br]Jag är begränsad eftersom jag inte kan något språk föreutom engelska och letar efter kontakter överallt som kan hjälpa mig på det området.[br][br]Jag har inga egna mönter för underkläderna utan leetar efter leverantör som syr upp efter egna mönster. [br][br]och om du inte har kontakter inom underklädesbranchen kanske du vet någon som har det?
Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. Klicka här för att registrera dig som medlem.