sälja elektronik från kina på tradera
Hej. Jag har funderat ett tag nu på o köpa hem lite elektronik från kina för att sedan sälja på tradera.
har i första hand tänkt o sälja mp3 spelare.
tänkte att jag skulle börja lite föriktigt för o se hur det fungerar, tänker alltså inte köpa på mig ett lager med tusen spelare.
Jag har ett jobb så detta är bara vid sidan om för att förhoppningsvis dryga ut kassan lite.
så nu har ja lite funderingar på hur man lyckas med detta.
1: måste man ha F skattsedel för att göra detta??
2: betalar man skatt på vinsten och i så fall hur mycket?
3: kan man plocka ut pengarna som man tjänar när man vill?
4: är det krångligt o skaffa F skattsedel?
sen har ja läst en del om att det är ganska riskabelt och importera från kina men läste då att man kunde elektronik från svenska importfirmor, priset blir väl lite dyrare då men man slipper ju att importera själv och så.
vad finns det för olika importfirmor här i sverige som håller på med sådant?
sen undrar jag om det låter som en bra ide det här eller om det kostar mer än det smakar samt hur man gör med F skattsedeln när man inte vill hålla på och sälja längre?
ja detta var väl dom frågorna som jag hade nu,
är väldigt tacksam för svar och funderingar.
Mvh Andreas Christensen
har i första hand tänkt o sälja mp3 spelare.
tänkte att jag skulle börja lite föriktigt för o se hur det fungerar, tänker alltså inte köpa på mig ett lager med tusen spelare.
Jag har ett jobb så detta är bara vid sidan om för att förhoppningsvis dryga ut kassan lite.
så nu har ja lite funderingar på hur man lyckas med detta.
1: måste man ha F skattsedel för att göra detta??
2: betalar man skatt på vinsten och i så fall hur mycket?
3: kan man plocka ut pengarna som man tjänar när man vill?
4: är det krångligt o skaffa F skattsedel?
sen har ja läst en del om att det är ganska riskabelt och importera från kina men läste då att man kunde elektronik från svenska importfirmor, priset blir väl lite dyrare då men man slipper ju att importera själv och så.
vad finns det för olika importfirmor här i sverige som håller på med sådant?
sen undrar jag om det låter som en bra ide det här eller om det kostar mer än det smakar samt hur man gör med F skattsedeln när man inte vill hålla på och sälja längre?
ja detta var väl dom frågorna som jag hade nu,
är väldigt tacksam för svar och funderingar.
Mvh Andreas Christensen