Prishöjningar, merförsäljning och kända matprofiler
Efter prishöjningar och merförsäljningskampanjer kallade Markus Brattfeldt och Agneta Kling in storbesök i Företagsräddarna. Den folkkära matprofilen Jessica Frej gästar programmet och hjälper till med nya idéer gällande både mat och sociala medier. Delikatessboden får även hjälp av en varumärkesstrateg för att finjustera butikens identitet, och en stylist gav skyltfönster och inredning en fullständig makeover. Allt för att göra nyöppningen oförglömlig.
Se senaste avsnittet av Företagsräddarna här
Men har de skarpa strategierna verkligen räckt för att rädda Delikatessboden från konkursens rand – eller var det redan för sent? I detta sista, avgörande avsnitt får vi se om åtgärderna gav verklig effekt, eller om kampen om lönsamhet gick förlorad.
Företagsräddarna – en affärsserie där verkligheten står i fokus
I Företagsräddarna får vi följa med in bakom kulisserna i svenska företag som står inför konkurs. Ett team av experter kliver in som aktiva delägare för att rädda bolag som fortfarande har potential – men där problemen hopat sig. Genom skarpa analyser, snabba åtgärder och modiga beslut visar serien vad som verkligen krävs för att lyckas vända ett företag.
Bakom serien står Markus Brattfeldt, även känd från Svenska The Apprentice och Ullared – Jakten på storsäljarna, tillsammans med ekonomiska experten Agneta Kling. Serien backas av Foretagande.se, Företagarna, SMÅa, Bolagsplatsen, Leonh och Merino Advokatbyrå.
Se hela säsong ett av Företagsräddarna här