Observera: Inlägg i forumet publiceras omedelbart utan redaktionell förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se. Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent ansvarar själv för innehållet.

Senast uppdaterad för 14 timmar sedan

Gratis ekonomisajt för egenföretagare – vad saknar ni?

Hej!
Jag heter Marcus och har byggt Ekonomipiloten (ekonomipiloten.se), en gratis sajt med guider, jämförelser och kalkylatorer för småföretagare.

Allt är gratis och tanken är att göra ekonomin lite mindre krånglig för oss som kör eget.

Skulle gärna höra vad ni saknar eller vad som kan bli bättre!

ekonomipiloten.se
Medlem
11
Gratis är något som poppar upp här med viss regelbundenhet.

Jag är mer intresserad av hur du tänker finasiera detta framöver.

Svar till Vanessa:

Gratis är något som poppar upp här med viss regelbundenhet.Jag är mer intresserad av hur du tänker f...
Affiliate, precis som de flesta jämförelsesajter. Jag är själv egenföretagare så jag skriver det jag faktiskt skulle vilja läsa själv, annars funkar inte sajten​​.
Toppskribent
1551
264
Det är väl inget fel i det så sett, men problemet med alla dessa sajter om allt möjligt, är att dom sällan får nån spridning. Och själva grejen med en sajt är att den måste ha många besökare, annars självdör den.

Jag tycker företagarfrågor kunde koncentreras hit, en sida som trots allt har lite spridning, även om det inte är några massor som hittar ens denna, och då ser man bekymret med att starta upp nåt ännu nyare.

Svar till Ingvar Wogenius:

Det är väl inget fel i det så sett, men problemet med alla dessa sajter om allt möjligt, är att dom...
Tack för svar! Du har en poäng. Men sajten är tre månader gammal och får redan några hundra besökare i veckan organiskt, så det börjar röra sig åt rätt håll. Får se vart det tar vägen!​​​​​​​​​
Vill du delta i diskussionen?

Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg och delta i diskussioner.