Observera: Inlägg i forumet publiceras omedelbart utan redaktionell förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se. Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent ansvarar själv för innehållet.

Senast uppdaterad för 16 år sedan

Hur hantera anställning och kollektivavtal?

Jag är i stånd att anställa en butiksansvarig på heltid i en presentbutik som jag har. Har ni några tips inför anställningen? Helst vill jag inte blanda in Handels för att skriva kollektivavtal, men jag vill inte hamna i en sån utpressarsituation som salladsbaren Wild and fresh i Göteborg gjorde. Jag har fortfarande tänkt ha bra löner och villkor, men jag vill inte ha något med facket att göra.
Jag tar tacksamt emot era erfarenheter. 🙂
Jag instämmer. Fortbildning är verkligen något som många eftersätter vilket leder till attpersonalen dels blir omotiverad men även ej kompetent inom alla områden de bör vara det inom. Statistik visar att den offentliga sektorn utbildar sin personal 6 dagra om året, den privata sektorn 3 dagar per år medan egenföretagare endast går igenom 0,5 dagar per år...[br][br]Källa: [url=http://www.utbildning.se]www.utbildning.se [/url]
Ju fler kockar desto sämre soppa, bra uttryck i detta sammanhang.. Medan jag studerade ekonomi arbetade jag på postgiro.  Vad man tjatade att jag skulle gå med i facket, Bredvid mig jobbade Henk, Journalist från Holland, även honom var de på, ingen av oss gick med. De var ettriga i början på 60-talet och ännu har det inte klingat ut riktigt. Men i Landet lagom måste man eller några vara med så det blir lagom. Ett ord som inte finns på Lettiska
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
[quote author=lars arenander link=topic=4232.msg25864#msg25864 date=1242336278][br]Men i Landet lagom måste man eller några vara med så det blir lagom. Ett ord som inte finns på Lettiska[br][/quote][br][br]Visst finns det ord för lagom även på  lettiska :mrgreen:[br][br][size=20pt]mērens[/size]
Hälsningar Stefan Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt
:D Bravo Stefan du har helt rätt jag måste tänkt på något annat. Det kan även översättas med pietiekams, mm. Jag återkommer i fråga om ord som inte finns.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
  • 1
  • 2
Vill du delta i diskussionen?

Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg och delta i diskussioner.

Svarar till: