När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Observera: Inlägg i forumet publiceras
omedelbart utan redaktionell
förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se.
Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent
ansvarar själv för innehållet.
Jag har nu drivit företag i flera år och snällt betalat in mina skattepengar och skött det jag ska göra. Den sista tiden så har det dykit upp det ena bidraget efter det andra för göra så att fler kvinnor ska starta företag.
trevligt med tjejer och kvinnor som driver företag men jag har nu personligen blivit drabbad av detta då ett par kvinnor har startat ett företag som direkt konkurrerar med mig och mitt företag. Jag har tappat ca 20 % av mina intäkter och detta är antagligen bara början.
Jag vet att de får bidrag för att konkurrera med mig men det är ju dessutom politiskt korrekt att stödja detta kvinnliga företagandet vilket gör att fler och fler tycker att dessa små stackars flickorna ska vi klart stöjda. De syns i tidningen bara för att de är kvinnor som startat företag och får ännu mer gratis marknadsföring.
Är detta rätt?!
Jag tycker det är för jävligt och det känns smutsigt. Hade det varit att de tagit över för att de är duktiga så är det en sak men så är inte fallet.
Ledsen om jag låter bitter men att med mina skattepengar sponsra mina konkurrenter känns olustigt!
/EN SOM ÄR TRÖTT PÅ ETT OJÄMSTÄLLT SAMHÄLLE DÄR VI MÄN BLIR ALLT MER OSIDOSATTA
Jag kan ta ett fall. En man och kvinna gjorde samma uppdrag men kvinnan var mer aktiv. Trots det får bara mannen avdrag för sina kostnader. Diskriminerande eller hur?
Hej! [br][br]Ja visst är det så men jag kan tala om att jag själv får olika besked när jag talar med olika tjänstemän på SKV om samma ärenden så det är inget ovanligt. Hur det blir en könsfråga har jag däremot svårt att se. [br][br]MVH[br][br]R
Se sidan 22 i denna PDF från Företagarna http://www.foretagarna.se/Global/Sa_paverkar_vi.pdf[br][br]Bl.a. detta:[br]”Medelålders kvinnor öppna för företagande”[br]- Här har man tvingat fram kommunen att anställa en projektledare (en kvinna?) för att starta ett projekt i synnerhet för kvinnors företagande.[br][br]”Vid flera seminarier har kvinnliga företagare haft möjlighet att träffa andra kvinnor och byta erfarenheter om hur man löser ekvationen eget företag samt familj med barn.”[br]- Precis som Unionen anordnar man flertalet seminarier för kvinnor och därmed diskrimineras män. "Att ombilda från enskild firma till aktiebolag (tjejkväll) 21 MARS" http://www.unionen.se/Templates/Article____59524.aspx[br][br]Fortsättning i PDFen:[br]"Kvinnor utnyttjar de sociala trygghetssystemen i klart högre utsträckning än män. Som företagare är möjligheten att använda sig av dessa system begränsade. Företagare kan alltså inte dra nytta av det försäkringssystem de tvingas betala premier till."[br]- Och därför förslår man åtgärder så kvinnor kan fortsätta utnyttja trygghetssystmen även som företagare?[br]- För man menar att betalar man priemier för systemen måste det ju klart utnyttjas? Annars utnyttjar män dem?[br]- Hur många fler män än kvinnor betalar mer premier och hur mycket till försäkringssystemen?[br]- Hur stor andel mer utnyttar kvinnor trygghetssystemen? Så vi kan ändra på detta att kvinnor kan få betala högre premier för sitt utnyttjande? Och män betalar lägre eftersom de i mindre skala utnyttjar systemen?[br]
Finns ingen anledning att ge en specifik grupp några fördelar. Om man nu ska gör det så ska det väl vara den gruppen som tillfört mes inom området inte tvärtom.
Jag tycker de e bra att de finns bidrag, men sjukt dåligt att man ex måste vara kvinna för att enklare få det eller att man ex måste varit arbetslös en längre period för att kunna få hjälp genom vissaför att få bidrag till att starta eget. Men dom som gör rätt för sig och jobbar får inga bidrag på de sättet, de är sjukt!
Kvinnobidrag visste inte ens att det fanns. Men det är vä sällanså att kreaktiviteten sitter i bidraget.. Något bra måste de ju ha gjort eftersom det går framåt. Är själv kvinna utan bidrag och har märkt att det i många anseenden hanslar om vad du gör det till. Kämpar man på rätt spår så får man resultat bidrag eller ej.
Jag håller fortfarande ock begär resning på resning av mål som är från början av seklet, en skillnad är att boken som blivit försenad på grund av sabotage från SKV nu kommer ut ganska snart.
Lars