Observera: Inlägg i forumet publiceras omedelbart utan redaktionell förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se. Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent ansvarar själv för innehållet.

Senast uppdaterad för 16 år sedan
Nu tycker jag att ni är lite gnälliga ;-)[br]Vad är ni ute efter? Det perfekta företaget, den perfekta hemsidan eller den perfekta loggan?
Hälsningar Stefan Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt
Sinnenas: "Reach for the Moon. If you fall short... You may land on a star". ;-)
Jobbar på att förverkliga drömmar.
[a
Gällande logotyperna. Har inte Great Small Cars och IT consulting ifrågasatt möjligheterna att skala upp logotyperna? Inga klagomål om kerningen/placeringen av ditt grafiska S i Small River Valley?[br][br]För att återgå till innehållet på hemsidan. Finns en (möjligen två) artiklar här på forumet som är utmärkta gällande att sälja fördelar istället för egenskaper. Visa på vad fördelarna är för kunden att få filerna i .eps eller varför du skickar med en .gif.
Jobbar på att förverkliga drömmar.
a
1616
6
[quote author=Sinnenas Teater link=topic=5582.msg27012#msg27012 date=1247774000][br]Nu tycker jag att ni är lite gnälliga ;-)[br]Vad är ni ute efter? Det perfekta företaget, den perfekta hemsidan eller den perfekta loggan?[br][/quote][br][br]Förhoppningsvis ses mina inlägg enbart som tips och rekommendationer.  [br]Något utsatt mål har jag inte eftersom logotyping inte anlitat mig. 8)
Må väl!
a
1616
6
[quote author=logotyping.com link=topic=5582.msg27019#msg27019 date=1247823132][br]Bra att inte all medmänsklighet fordrar betalning. Än finns det hopp=)[br][br]Råden är mycket goda.[br][/quote][br][br]Jag Hopp'as mina Råd ger dig återkastning någon dag  :-[[br][br]Förutsätter att vi talar likvärdigt språk och att du finner det lättmottagligt eftersom mina tips grundar sig på samma "Gebit".  8)
Må väl!
a
1616
6
Ang EPS så ger du felaktigt intryck av formatet. För att en fil har ändelsen EPS innebär inte per automatik att den är vektorbaserad. Vektoriseringen är nödvändig för skalningen men i en EPS fil kan man både placera foton och pixelgrafik som inte är vektorbaserade, man kan också göra felaktiga vektorer så som strokes som man ej gett en expand, vilket i sig gör att en schablonframställning för skylt/bil/fönster inte blir korrekt då skalpellen följer strokes mittersta linje och således tar bort stroken helt och kapar objekten på fel ställe.
Må väl!
a
1616
6
Skillnaden på vektorgrafik och pixelgrafik är att vektorerna utgör en bana medan pixelgrafiken bygger på pixlar. [br][br]En vektorbild vid tryck utgör samma egenskap som en pixelbaserad bild då bilder trycks med raster som baseras på bildens upplösning. [br][br]Fördelen med en vektoriserad logotyp är att vektorerna är skalbara både ned och upp i storlek, samt att vid skylt och dekortejps framställan så utgår skylttillverkarnas maskiner från att deras maskin med kniv, vattenstråle eller annan utrustning skär efter en urklippsbana (vektorns bana). Vilket således kräver att där finns en vektoriserad bana för skärmaskinen att följa. [br][br]EPS är den normala benämningen på Encapsulated Post Script. Läs här så kanske det ger dig ett tips om hur du kan formulera det begripligt:[br]http://sv.wikipedia.org/wiki/Encapsulated_PostScript[br]
Må väl!
  • 1
  • 2
Vill du delta i diskussionen?

Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg och delta i diskussioner.

Svarar till: