När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Håller på att starta upp en e-handel sida, den är klar men håller på att skriver på med dem sista leverantörerna. (presenterar sidan när den är 100%)
Det jag undrar är om finns någon standard för prisättningen på nätet som i övriga affärer? Jag har inga omkostnader förutom marknadsföring i stor sett! Ex om jag köper in en vara för 1000SEK, hur många % påslagg +moms är vettigt?
Undrar även vad som är en bra kund % av 1000 besökande i veckan hur många % bör köpa något för att jag ska tycka att det är helt okej?:-X
Förstår om frågorna är lite ca baserade då det är olika för alla företag men ni kanske kan svara och ge lite ideér ändå. Tack på förhand.
Om du säljer kläder och modeaccossearer så är upp till 150-200% påslag inget ovanligt. Om du säljer elektronik från välkända märken så är 5-7% ett rätt så normalt påslag. Det finns en rad olika segment där emellan.[br][br]Men vad menar du med inga andra omkostnader? Din lön? Kostnaden för att ta hem och förpacka produkter? Reklamationer? Lokaler? Webhotell? Att hålla hemsidan ständigt uppdaterad och i drift? Kostnader för att få betalt? Bokföringskostnader?[br][br]Ett tips är att gå ut och titta lite på vad andra webbutiker som säljer liknande saker som du gör tar betalt för olika saker, och vad du rimligen behöver ta betalt. Jag är en förespråkare av att man inte skall ge sig in i priskrigande om man inte måste. Istället bör man försöka hitta andra argument för att välja dig. Det är lätt att sänka ett pris, men det är det för andra också. Att däremot erbjuda en bättre service än sina konkurrenter tar tid för dem att uppnå, om de ens är kapabla att göra det.
Tack för svaret![br]Du har rätt det kommer komma framtida kostnader men för tillfället har jag inga förutom mitt webkonto som kostar 250/år, driften och underhållet sköter jag själv på sajten, jag använder mig av förskotts betalning och postförskott så är i tron om att jag inte kommer behöva driva in så mkt pengar från folk, bokföringingen sköter min jurist som jag har till lite andra saker så det är en kostnad på 700kr/månaden som mitt andra bolag står för. Men räknar med att när kostnaderna kommer så kommer jag även att ha omsättning.[br][br]Det jag kommer sälja är barnartiklar och vill väl ha lite % på sådana artiklar.[br]Någon som gör något liknande??[br][br]Det kom upp en till fråga i och med din fråga om kostnader för ompackning, tycker ni att man alltid ska packa om och sätta sin egen logga på paketet? för vissa återförsäljare får jag drop shipping ifrån och då känns det lite onödigt?? ???[br][br]Min sida tycker jag är snyggare/enklare/lättare och ger högre standard en liknande sidor så tänker inte ta några budget priser utan vettiga priser på rätt saker. ;-)[br][br]Fler svar! man får gärna komma med tips![br][br]Mvh David
[quote]Undrar även vad som är en bra kund % av 1000 besökande i veckan hur många % bör köpa något för att jag ska tycka att det är helt okej?[/quote][br]Tycker också detta skulle vara intressant att veta mellan tummen och pekfingret så att jag kan sätta upp ett rimligt mål.[br]MVH Stefan
Det beror på vad man säljer och hur man säljer.[br]Lågt räknat så kan man säga att du bör ha 1 kund som handla av 400 besökare.[br]Denna siffra stämmer ganska bra om kunderna kommer till webbshopen via den egna hemsidan och som inte hade tänkt att handla egentligen, men blev nyfikna på vad som finns att köpa.[br][br]Handlar det om en webbshop som får besökare (av sig själv), så bör du har minst 1 kund på hundra besök.[br]Säljer du saker som kostar under hundra kronor, så bör antalet kunder vara fler.[br][br]Dom första 100 kunderna är ganska svåra att få, men sedan brukar det lossna rejält.[br][br][br]
Hälsningar Stefan
Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt
Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. Klicka här för att registrera dig som medlem.