Observera: Inlägg i forumet publiceras omedelbart utan redaktionell förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se. Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent ansvarar själv för innehållet.

Senast uppdaterad för 17 år sedan

Lansering av företag på internet

Hej! jag är i början av å försöka etablera min fars företag på internet, han har hållit på i drygt 20 år med sitt företag. Han säljer kontorsmaskiner, kontorsmöbler, kontorsmaterial och kassaapparater m.m. det mesta för att bedriva en verksamhet sedan också reparation av kontorsmaskinerna och kassaapparterna. Han har hållit på mest i staden som jag vi bor i ( södertälje ) och använt sig av gula sidorna som marknadsföring där av börjar det bli ganska svårt att nå ut nu när dom flesta inte läser i gula sidorna.

Nu tänkte jag hjälpa han att lansera sitt företag på internet med en e-butik, tänkte fråga fall ni tror att det skulle gå att lansera ett sådant företag på internet?.

Med vänlig hälsning David
Kontorsteknik - Stockholms leverantör av kontorsmaterial, kontorsmaskiner och kassasystem med så väl service av maskinerna och installation
Du är en ängel :) du har alltid en lösning på mina problem :) tack igen.[br][br]Har börjat kollat på affärssytem nu, Vilket kan du rekomendera ? Har just nu ögonen på Mamut men vet inte om det är jag som blivit blind av att dom gör reklam överallt eller är det ett bra affärsystem ? går det att intregera lätt till t.ex. en e-butik.[br][br]Tack på förhand[br]Mvh David
Kontorsteknik - Stockholms leverantör av kontorsmaterial, kontorsmaskiner och kassasystem med så väl service av maskinerna och installation
1616
6
[br][quote author=Dave872 link=topic=4298.msg20647#msg20647 date=1222945037][br]Har börjat kollat på affärssytem nu, Vilket kan du rekomendera ? Har just nu ögonen på Mamut men vet inte om det är jag som blivit blind av att dom gör reklam överallt eller är det ett bra affärsystem ? går det att intregera lätt till t.ex. en e-butik.[br][/quote][br][br]Använder inga egna affärssystem och har tyvärr inte användt specifikt Mamut så jag kan inte svara på din fråga på rak arm, tyvärr. Men jag kan bekräfta att Mamut öser ut reklam för sin verksamhet. Tror jag får ett brev med reklaminformation i månaden från Mamut trots att jag varken beställt något material eller gett dem min adress. Någonstans i detta brus blir man blind.[br][br]Hur enkelt det är med integrationer med utomstående programvaror beror sig på den dokumentation de ger för att koppla samman system.[br][br]Gör istället tvärt om. Vad är det du kommer att behöva i verksamheten för system? Sätt upp stolparna först och se sedan om de olika affärssystemen uppfyller dessa kriterier. Eller om du behöver kombinera olika paket.[br][br]Kolla även runt lite i forumet genom att söka på "Mamut" och se vad andra företagare tycker om deras programlösningar.[br][br]Med vänliga hälsningar[br][br]Magnus Olsson[br][b]Uddatorp AB[/b][br]
Må väl!
  • 1
  • 2
Vill du delta i diskussionen?

Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg och delta i diskussioner.