Observera: Inlägg i forumet publiceras omedelbart utan redaktionell förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se. Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent ansvarar själv för innehållet.

Senast uppdaterad för 16 år sedan
Flitig skribent
677
10

Rå-skiss för hemsida

Hej!

Jag undrar om det finns något bra program som man kan använda till att göra en enkel men tydlig skiss för en webbdesign. Tanken är att den sen lämnas över till den riktiga designern.

Alternativet är papper och penna som jag jobbar med nu, men skulle va kul och prova något nytt om det fanns  :nicka
Någon som vet?

Kanske ska tillägga att jag känner mig stolt om jag lyckas skriva i fetstil i MSWords  :-[

MVH

R
*hehe* låter jobbigt... Fast alla sätt är kanske bra utom de riktigt dåliga? 🙂
Toppskribent
2066
22
Excel klarar ganska mycket... till och med som 3D-motor: www.gamasutra.com/view/feature/356...
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
Engagerad medlem
305
5
Gud vad kul. Nu ska jag börja ta upp min vba-programmering igen ;)
Toppskribent
1165
16
Excel rockar fett.

Jag har ritat hus i Excel, inbjudningarna till mitt bröllop gjordes i Excel, jag har ritat inredningen till en akvariebutik i Excel och jag brukar på en del utbildningar jag håller visa hur man förfalskar en krognota i Excel på mindre än 60 sekunder.

Naturligtvis kan man göra hemsidor i Excel, vad skulle man annars använda? För fyrkantigt tänkande människor är det en guds gåva till mänskligheten.
Engagerad medlem
109
1
[quote author=swetrot link=topic=4106.msg23056#msg23056 date=1229389496]
Naturligtvis kan man göra hemsidor i Excel, vad skulle man annars använda? För fyrkantigt tänkande människor är det en guds gåva till mänskligheten.
[/quote]

haha ja visst är det bekvämt att bara rita upp en sida i excell och spara som html MEN som webbnisse så blir jag hemskt ledsen när jag ser html koden som spottas ut  :'(
Toppskribent
2066
22
Poängen är ju att få ut en skiss som du som webbsnubbe sen kan göra kod av 🙂
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
Nykomling
6
Hej !
Är du inte en riktig fena på photoshop och annat så tycker jag du skall jobba med papper och penna. Ta en bunt med A4 sidor där varje sida är en sida i din komande webbsida.

Spåna fritt i rita försök få fram vad som skall hända på sidan, man klickar där å så händer detta osv..

Designern han är ju den som skall hjälpa dig å göra jobet med designen, han behöver inte ha något färdigt att utgå ifrån så. MEN tala gärna om vad du gillar för typ av webbsidor, ex "Denna sidan gillar jag detta på.." , kan du inte detta, visa istället en webbsida vars design du inte gillar.

Försök också berätta för designern vilken målgrupp du skall vända dig till, vilken känsla du vill förmedla, har du trycksaker idag så skall dessa kanske ha samma design som webbsidan osv.
.
Så mitt förslag, spåna fritt, sikta mot stjärnorna, ha gärna storhetsvansinne å sen kan du & designern se vad som är möjligt. Sedan kan ni utveckla webbsidan vidare.

Flitig skribent
677
10
Hejsan!

var bara tvungen att berätta! Har i dag hittat det PERFEKTA verktyget till det jag frågade efter.

http://se.ts.fujitsu.com/home/products/accessories/multimedia/mobile_note_taker.html

Jaja, penna, papper och en scanner gör kanske jobbet nästan lika bra men jag är SÅÅÅÅ nöjd ändå!  :winner :winner :winner :winner

MVH

R
  • 1
  • 2
Vill du delta i diskussionen?

Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg och delta i diskussioner.