Observera: Inlägg i forumet publiceras omedelbart utan redaktionell förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se. Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent ansvarar själv för innehållet.

Senast uppdaterad för 17 år sedan
Medlem
13

Bra gratis webbshop

Någon som har tips på en bra och billig webbshop? Helst gratis?

Amanda
Engagerad medlem
456
4
Det viktigaste är att kunna sälja oavsett vilket verktyg man använder. Det finns massor av enklare lösningar av webbutiker som fungerar mycket bra. Har man intressanta produkter, gör dom mer tilltalande och kompletterar med några mervärden så kan man sälja även med det enklaste formuläret.
Nykomling
7
Hej Dimalim,

Textalk Webshop Lite kostar 66 kr/mån. Obegränsat antal artiklar och kortbetalning ingår (läs mer på shop.textalk.se/se/kort_via_text...).
Prova på shop.textalk.se

Fick bäst i test i PC för Alla 2007.
Webbdesigner på www.textalk.se sedan 1997.
Engagerad medlem
102
Kände att detta var en intressant tråd att kommentera.

Jag driver en webshop av typen osCommerce som är en open source och helt gratis.

Genom det svenska osCommerceforumet läste jag mej till hur butiken skulle installeras.
När installationen var klar ställde jag frågor och läste på forumet om de anpassaningar jag behövde, fixade det mesta själv och med tips på forumet.

Webhotellet jag använder hittade jag av en tillfällighet, mycket bra service och bra priser.
Supporten är toppen oxå.
Detta hotell har jag rekommenderat till många, och gör det även här: www.scorpiondata.com

Jämför gärna min webshop med en standardinstallation av osCommerce.
Jag har lagt ner en hel del tid själv (inga förkunskaper fanns).
Mina kostnader för att få butiken som den är nu är ca 2.000.-
Mina betalningsalternativ är kort, direktbank och faktura.
Faktura hanterar jag själv, så det kostar inte mer än arbetet.
Kort och direktbank använder jag Payer till, kostnaden för betalningar via Payer är procentbaser, inga startavgifter eller månadsavgifter (Payer har även faktura om man vill ha det via dom).

Min shop: www.pslinden.com
Standard installation: demo.oscommerce.com/

Vill tilläga att jag är ganska aktiv på osCforumet, om detta inlägg på ngt sätt som reklam (vilket inte är syftet) får moderatorn gärna radera det.
Jag är inte heller ute efter att sälja böcker via detta inlägg.....

//Peo
Antikvariat: www.pslinden.com - alltid med bild & resumé - Pins o sånt: www.psbutiken.com
Toppskribent
1616
6
[quote author=pslinden link=topic=4084.msg20056#msg20056 date=1220433596]
Vill tilläga att jag är ganska aktiv på osCforumet, om detta inlägg på ngt sätt som reklam (vilket inte är syftet) får moderatorn gärna radera det.
Jag är inte heller ute efter att sälja böcker via detta inlägg.....

//Peo
[/quote]

Ditt inlägg kommer stå kvar.

Tack för att du berättade hur du gått tillväga. En liten fråga hur mycket egen tid fick du lägga på att läsa på, installera moduler och betallösningar och styra om OSC webbshoppen för att passa dig och din verksamhet?

Med vänliga hälsningar

Magnus Olsson
Moderator Företagande.se
Må väl!
Engagerad medlem
102
I timmar räknat så är det kanske runt 2-300 timmar per år som jag lägger på den tekniska biten av webshopen, då har jag inte räknat in tiden det tar att lägga upp "produkterna på hyllorna", detta görs kontinuerligt.
I den tiden räknar jag in forumbesök (finns många tips. Hjälpa andra nybörjare med det jag kan, det är ju så det funkar, få o ge), testa nya contribs osv.

Sen är det ju som så att det är alltid lite som ska "fixas och förbättras", så man kan inte räkna med att allt är nyckelfärdigt och klart för all framtid....

Installerade t.ex. pdf-katalog förra veckan, tog ca 1 timme med testande och allt.
När jag la in Payers betalmoduler tog det ca 1 timme det oxå, men när jag skulle lista ut hur man lämnar rabatt trots betalning via Payer tog det 5-6 timmar....
Vissa tillägg (contribs) kan ta åtskilliga timmar för mej, men jag är inte proffs på varken php eller html.
Ibland ger jag upp och får betala ett par hundralappar för att få det gjort.

//Peo
Antikvariat: www.pslinden.com - alltid med bild & resumé - Pins o sånt: www.psbutiken.com
  • 1
  • 2
Vill du delta i diskussionen?

Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg och delta i diskussioner.