Jag fastnade för Speedledger som erbjuder sina tjänster via swedbank. Väldigt enkelt att lära sig använda programmet.
[B]Beställ Exklusiva Visitkort[/B]
www.visitkortexperten.se
Medlem
23
För mig som har byggfirma på ungefär 50% vilket program rekommenderas?
Antar att jag behöver något väldigt enkelt.
Medlem
74
Efter mycket om och men fastnade jag för SpeedLedger. Jag vet inte hur de andra webbtjänsterna funkar, kanske är de lika bra, men jag måste säga att supporten på SpeedLedger är det bästa jag varit med om (som jag kan minnas) i supportväg. De har öppet på chatt, mejl och telefon till 22:00 på vardagar, samt på helger. Det är så guld värt, för det är ju tyvärr på såna okristliga tider man tar tag i bokföringsbiten. Okej, de är inte ALLtid tillgängliga, men nästan.

Det här kostar 300 i månaden ungefär. Fett värt.

Det stora plusset är att den läser av ens bankkonto och frågar självmant om varje transaktion man gjort (obs att det bara är praktiskt om man har separat konto för företaget och försumbart inslag av kontanttransaktioner).

Minus? Valutahanteraren är lite småförkyld. Inga problem än så länge, men det ser lite fult ut här och där pga det.

Det finns ingen personalmodul, utan man får göra egna mallar för allt sånt.

Programmet är lite grinigt när det gäller att integrera fakturor från tiden före programmets användande. Ett problem som krymper med tiden, men övergången är inte helt smärtfri.

Men för dig som har
1) huvudsakligen elektroniska transaktioner
2) försumbar personaladministration (dvs inga eller väldigt regelbundna arbetare)
3) behov av att få ställa dumma frågor på konstiga tider
4) behov (eller nytta) av att dela räkenskaperna med delägare, revisorer etc på annan plats (som enkelt kan logga in och titta i din bokföring hemifrån)
5) mest svenska kunder

så säger jag bara: sluta leta, SpeedLedger är perfekt!
Medlem
18
[quote author=Mikaela_T link=topic=4926.msg29614#msg29614 date=1259190141]

Kanske en dum fråga, men funkar det på mac??  :roll:
[/quote]
iOrdning har jag hört gott om. Har inte testat än själv, då firman inte startat än.
Nykomling
4
Vi använder ADJob. www.adjob.se.
sibert
Engagerad medlem
109
1
Vi kör med specter, känns enkelt, bra support och eftersom det är webbaserat kan både vi och revisorn arbeta direkt i samma system.
Nykomling
7
redovisningsbyrå som sköter min bokföring använder visma  🙂
Nykomling
1
Jag har det senaste året använt SpeedLedger för min bokföring och det har verkligen funkat perfekt, man sparar riktigt mycket tid eftersom banken synkar med bokföringsprogrammet så att man slipper skriva in allt 2 gånger. Även väldigt smidigt att kunna bokföra över nätet så att man kan komma åt programmet överallt.

Rekommenderar starkt detta program, kolla in www.speedledger.se!
Medlem
11
Kapitas www.kapitas.se

Fördelar:
+ Gratis
+ Enkelt och bra design
+ Svenskt och skapat för mindre företag.
+ Lätt att få hjälpa via tel / chatt eller e-post
+ Uppdateras kontinuerligt med nya funktioner.
+ Vill man ha någon funktionalitet så är det bara att prata med dem så går det fort att få det implementerat.

Nackdelar:
- Alla funktioner finns inte än, exempelvis faktureringsmodul, dock är den påväg och kommer om en månad ca.

* Jag jobbar för Kapitas så jag kanske är partisk 🙂 Jag använder dock Kapitas för all bokföring jag gör i mitt företag jag driver, så jag är även en kund till dem..
Kapitas - Gratis bokföringsprogram
[URL=http://www.kapitas.se]www.kapitas.se[/URL]
Medlem
11
Kör Unicell sedan 3-4 år och just nu funderar jag på att byta. Innan spelade priset roll för mig, men under åren har det förändrats lite. Skulle jag vilja ha bättre översikt, kunna bättre hantera egna faktureringsmaller, konteringsmallar, mm.

Man har gjort en höjning av serviceavgiften och priskillnaden för support hos t.ex. BLA är enligt mig liten och med BLA kan jag köra flera företag utan att köpa till licenser.

Sedan är ju supporten, som det nämnts tidigare, ganska sur av sig om man ringer. Man får nästan be om ursäkt för att man ringer. Ganska trött på det också.

Sedan så skall supportavtalet betalas varje år, utan pauser. Om man väljer att inte betala in något år och vill påbörja betala för supporten/uppdateringar så åker man först på en "straffavgift". Detta finns inte hos många andra leverantörer. Stoppar man upp betalningarna så kan man ta upp de senaste utan att få straffa för det. Dvs. man behöver inte alltid betala uppdateringar varje år, utan kan ibland skjuta upp de med några månader om man inte ser behovet av uppdatering.

Det finns också fördelar, det är enkelt utan att man behöver kunna debet/kredit, men efter en tid blir man trött och inser att man använder systemet endast för att det var billigt att skaffa det en gång i tiden.
Raderad användare
Raderad användare
Är helt ny här i forumet och kommer att starta upp ett bolag inom 3 månader.

Har sökt efter ett program som på ett enkelt sätt kan hantera VMB. Har testat Vismas enkla versioner men det fungerar inte utan måste köpa Administration 500 i så fall.

Någon som har några andra konkreta förslag på program som klarar VMB? Gärna lättanvända då jag inte har någon bokföringsvana alls.
Medlem
68
JFS Administration
http://www.jfsbokforing.se/

Programmet lades ned 2008 pga hård konkurrens och bristande lönsamhet, och i och med det släpptes både programmet och källkoden fri under GPL.

Fördelar:
Fungerar under Windows, Mac och Linux
Har alla funktioner jag behöver
Gratis med fri källkod

Nackdelar:
Kanske inget för nybörjaren
Medlem
21
Briljant Ekonomisystem

Det är det mest kompletta bokföringsprogramm jag stött på. Kritikerna kan tycka att det är lite krångligt, men när man väl kan det så har det allt och lite till.
Per Anders Nordin Mitt hobbyprojekt är Bokforingshjalp.org Till vardags arbetar jag på redovisningsbyrån Ekonomipartner Umeå AB
Administrator
851
52
Vi har startat en undersökning om vilket bokföringsprogram flest företagare använder. Rösta du med!
Zenconomy använder jag, det är lätt och inte så komplicerat.

[attachment=126]dump.png[/attachment]
Vill du delta i diskussionen?

Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg och delta i diskussioner.