[br]Psliden: Först och främst så har jag inget att göra med bolagstjanst.com, har aldrig hört talas om den sajten tidigare.[br][br]Krjh: Vad finner du ”oseriöst” med affärsidén (läs nedan)? Jag tackar för input ang. felstavningar, skall korrigera detta. Sen när det gäller automatiserande av rutiner, som i detta fallet sajten vi diskuterar, byggd med hjälp av moonfruit.com, i övrigt en mkt smidig tjänst, så är det nåt jag strävar efter. Varför lägga ner mer arbete än nödvändigt? Jag kan ”handknacka” en sajt i html men behöver ingen medalj för det. Jag har värdefullare saker att ägna min tid åt. Tex så outsourcar jag (anlitar frilansare) för många arbetsuppgifter i mina andra verksamheter för att kunna koncentrera mig på mina kärnverksamheter (Not. Man behöver inte bemästra kunskaperna i alla segment av sin verksamhet, bara äga dem). I örigt så ”döljer” jag inte heller att jag använder en ”auto site creation” tjänst, eftersom jag använder en url som inkluderar ”moonfruit.com”, jag hade lika gärna kunnat ”cloaka” url:en, med hjälp av t.ex tinyurl. Eller genom att registrera en domän. Vilket jag ändå ämnar göra, men inte i det syftet, snarare i SEO (Search Engine Optimization)/ representations syfte. Effektiv SEO kan åstadkommas även utan en domän, men det är ett stort plus i SEO hänseende. Särskillt en nyckelords relevant domän, Google älskar sånt, men nu halkar jag ifrån ämnet …[br] [br]Hans F: Jag får tacka även dig för att du gör mig uppmärksam på mina stavfel. Det önskade publika svaret följer nedan.[br] [br]Jonathan: Uppskattar att du faktiskt LÄST vad som står att läsa under ”läs mera” på sajten.[br] [br]Nu till pudelns kärna: Detta går ut på att möjlig göra för fler att kunna starta sin egen verksamhet med ett AB som bas. Vilket ger en seriösare approach gentemot potentiella kreditgivare och klienter. Till skillnad från enklare bolagsformer som EF, HB, KB, eller Ek Förening. Som jag nämner i texten under ”läs mera” (för er som läst kontentan av den, mer än bara korrektur läst den) på hemsidan så finns möjligheten att tillsätta aktiekapitalet i form av inventarier som alternativ till kontanter vid nybildandet av ett AB, men för detta krävs ett apportintyg som utfärdas av en jurist. Vilket ofta leder till underväderingar av dina inventarier. Vilket också leder till merkostnader och mer konsumtion av din värdefulla tid. För att inte nämna väntetiden hos Bolagsverket vilken kan bli upp till en månad.Med ett Lagerbolag får du ditt bolag på dagen och kan börja företräda det OMG via fullmakt fram till ändringsärendet är klart hos Bolagsverket. Kundsegmentet för Lagerbolag är kunder med ett OMG behov av att komma igång med sin verksamhet. Med detta koncept behöver inte AK tillsättas vid själva köptetillfället. Nu till vad jag inte nämner i texten (det tar jag vanligtvis upp med kund vid beställning): AK tillsätts (bokförs) tills vidare på kassan (bokföringskonto 1010), för att senare användas för tillsättande av AK i form av inköp av inventarier. Det kan t.ex handla om din bil, datorer, eller övriga ägodelar som tillsätts till bolaget som AK (förutsatt att inventarierna inte är sk. rörelsefrämmande). Här får du möjligheten att själv värdera inventarierna till skillnad från apport egendoms förfarandet nämt ovan.[br][br]Där har ni upplägget förklarat gott folk. Återkom gärna med fler funderingar.[br][br]Med vänlig hälsning,[br] [br]/Per Vikström[br][br][br][br] [br] [br]