Observera: Inlägg i forumet publiceras omedelbart utan redaktionell förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se. Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent ansvarar själv för innehållet.

Senast uppdaterad för 11 år sedan

Jobba hemifrån eller skaffa kontor, hur gör ni?

Som rubriken säger. Vad föredrar ni och varför?
Det finns ofta mycket oanvändbar yta i hemmet som kunde användas till företag. En del bygger en sänghimmel och har företaget under. Men där finns det inte så högt i tak så varför inte göra tvärtom. I Stockholm där priserna är skyhöga är detta ett mycket bra sätt att få valuta för pengarna något jag själv praktiserade för ca 25 år sedan. Lars
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
En bra fråga! Jag har mitt kontor hemma. Men försöker boka upp dagarna utanför hemmet för att komma ifrån.
Om man inte behöver ta hem kunderna så kan man klara sig med mycket liten yta om man inte har lager. Dagen små underverk i fickformat har gjort livet lätt för många samt mycket billigare att vara företagare. Lars
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
Har man dock ett någorlunda ordningssamt hem funkar det alldeles ypperligt att ta hem kunder. Min TV funkar bra för powerpoints, Roll-ups skapar en känsla av seriositet och utplacerade visitkort och pennor med logotype på bordet brandar företaget :)
Med vänlig hälsning Carl Jonas Följ mig på Twitter http://www.twitter.com/carl_jonas www.carljonas.se - Blogg om företagande www.oneconsultant.se - Webbyrån som gör dig nöjd Webbutvecklare, entreprenör och bloggare
  • 1
  • 2
Vill du delta i diskussionen?

Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg och delta i diskussioner.

Svarar till: