Senast uppdaterad för 15 år sedan

Fortsätta eller lägga ner?

Jag startade upp min firma i Oktober 2009, nu har vi alltså varit igång i 7 månader och jag vet inte längre vad jag ska göra.

Hur länge är det rimligt att vänta på ngn lönsamhet i firman? Idagsläget går vi back och det verkar inte vilja vända. 🙁

Just nu vill jag bara skita i allt, motivationen är på noll!!

Om jag avvecklar firman, hur blir det då med de avtal firman har med tex hyresvärd? Är det då jag, som privatperson som får ta den smällen? (Har enskild firma)
ALMI är redan kontaktade =) vi har möte inbokat nu snarast. Tyvärr är idag en sådan dag, där jag bara vill lägga ner alltihop :([br]En riktigt usch och fy dag med andra ord.[br]Vi får se om mötet med ALMI ger ngt.[br][br]Reklam har jag pumpat ut på de stora häst-forumen, samt även en del bloggar.[br]Annonser på blocket har jag lagt ut, fortfarande inget större som har skett trots det. Kanske är dags att acceptera att marknaden för produkterna helt enkelt är för liten. Det är ju ganska mkt konkurens också och tyvärr så är de ju dom med största kapitalet som vinner. Jag har hyra och räkningar att betala, kanske skulle slå igen butiken och prova lägga all energi på webshopen, samt ev bara ha en liten hemma-butik... [br][br]
Jag förstår att det känns tungt, hoppas att allt löser sig. Men jag har ändå en känsla av att du/ni inte ska lägga ner verksamheten helt - utan kanske istället göra sig av med själva butiken, precis som du nämnde, och köra på en webbshop.[br][br]Hur gick mötet med ALMI? gav det något vettigt resultat?[br][br]En sak du/ni kunde ha gjort i början var att gå via Arbetsförmedlingen och få stämpla under det första året och spara All inkomst i företaget, för att sedan kunde använda det ni tjänat för affären.[br][br]Är butiken i er ägo, eller hyr ni den?[br][br]/magnus[br][br]PS; Ge inte upp!
musician / composer
  • 1
  • 2
Vill du delta i diskussionen?

Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg och delta i diskussioner.

Svarar till: