Senast uppdaterad för 15 år sedan

Vad ska jag kalla mitt yrke? De tar mig inte på allvar..

Hej,
Jag har startat en webshop där jag säljer smycken men även andra föremål som eftrfrågas.
Jag blev så glad över att ha startat eget företag och kan kalla mig för eget företare.
Men andra ser det inte på samma sätt..verkar som om man måste ha utbildning i allt för det ska räknas som ett Riktigt jobb som de nämner.

Om ngn frågar vad jag jobbar som, vad ska man säga? Eget företagare..men ja, vad mer?
Är jag försäljare? Vad skulle Ni kallat er?
Alltiallo är en bra titel om man nu inte vill kalla sig VD eller direktör.  Just det här med tilltal och kläder ska jag berätta en liten historia. Jag som VD gick omkring i blåställ på Älvsjömässan och talade om alla fina detaljer på det som jag sålde, man blev intresserad och bad att få tala med chefen då man var mycket nöjd med beskrivningen. Å, fan är det du, gissa om jag sålde trots endast 10 kvm. Kinnarps monter som var det 10 dubbla begrep inte varför jag hade kö medan de gick sysslolösa. Gissa vad nästan alla hade på sig nästa mässa utan jag. BLÅSTÄLL, själv hade jag inte tid att ställa ut. Om du tar kontakt med mig så ska jag ge dig ett tips.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
Glöm aldrig bort att många är väldigt svartsjuka.[br][br]Det finns få i denna värld som gläder andras lycka, de flesta är mycket, mycket och då menar jag otroligt svartsjuka.[br][br]Va stark och fortsätt kämpa, så slipper du bli ledsen! :-)
Jag jobbar med väskor och accessoarerMaisstore.se
Sommarjobb - Vi hjälper dig att fixa sommarjobbet!
  • 1
  • 2
Vill du delta i diskussionen?

Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg och delta i diskussioner.

Svarar till: