Observera: Inlägg i forumet publiceras omedelbart utan redaktionell förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se. Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent ansvarar själv för innehållet.

Senast uppdaterad för 17 år sedan

Anser ni att regeringen underlättade för er?

Jag lever på mitt eget sparkapital och ska starta upp två företag och två mindre hobbyprojekt (men som kommer räknas som företag dessvärre). Företagen har vitt skilda inriktningar och jag räknar mig som entreprenör i den bemärkelsen att jag har i min pipeline olika företag jag vill prova att driva i framtiden inom olika områden. Det ahr ni säkert en massa att säga om som att det är orealistiskt, farligt, oklokt och så men det var inte det jag ville fråga.

Mitt enkla antagande som fd arbetslös är följande: Många småföretagare röstade på alliansen av den anledningen att de ville få underlättnader för sin verksamhet. Fick ni det?

Så vitt jag förstår det så verkar det inte alls blivit så. Jag blir själv förundrad då Maud Olofsson pratar om att hon nu vill lägga krut på svenska kvinnliga modeföretagare (hon har själv ett starkt modeintresse).

Jag ska snart in och tampas med regler för företagare. Stämmer mitt antagande att regeringens underlättande för de arbetslösa blev lika bra som för företagarna eller är ni nöjda med deras arbete?
Niklas Gerholm
Att momsen ändras så man bet var 3 månad, Detta endast för att underlätta för sig själv, men man kunde gått ett steg längre och som alt. haft var 4 månad, Jag är övertygad om att det kommer...Om 10 år. :D :D :D
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
  • 1
  • 2
Vill du delta i diskussionen?

Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg och delta i diskussioner.

Svarar till: