Observera: Inlägg i forumet publiceras omedelbart utan redaktionell förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se. Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent ansvarar själv för innehållet.

Senast uppdaterad för 18 år sedan

Myndighetsvåld

Öppnar ett nytt ämne som handlar om myndighetsvåld. Jag skulle vilja höra hur entreprenörer drabbats av felaktiga hanteringar hos myndigheter av diverse ärenden. Det är lite tabu men jag kan säga att fler och fler riktar större kritik på att Sveriges myndigheter "saknar ett trevligt" och bemötande ansikte. Allt handlar om att göra exakt rätt och myndigheterna behöver inte tänka på good-will utan dom kör så det ryker. Många gånger hör man att myndigheterna inte vill lyssna och ta emot kritik och förbättra uråldriga eller felaktiga system.

Entreprenörer måste få fokusera på vad de är duktiga på och tillåtas göra mänskliga fel. Dessutom måste myndigheter och politiker lyssna på dessa människor och förändra systemen därefter.

Har en relativt ny blogg, www.lopsedel.com, som bland annat tar upp roliga och korta fel som myndigheterna gör själva = samma medicin tillbaka.

Vad säger ni ? Har ni varit med något intressant ?
Med vänliga hälsningar

Jens Nylander
Grundare av Jens of Sweden
Grundare av JAYS
Idag grundare och VD för Proenzy (http://www.proenzy.com)
Enligt kommunallagen, så får inte kommunen anlita företag som har obetalda och restförda skulder hos KFM. (Jag vet att man inte alltid kolla upp detta)[br]Vad som är märkligt är att väldigt många kommuner själva har restförda skulder[br]hos KFM.[br]Jag kan tycka att detta är lite märkligt att man ställer sådana krav, när man inte själva kan leva upp till detta. [br]
Hälsningar Stefan Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt
Finns det inget vettigt sätt man skulle kunna använda för att få slut på myndighetstrakasserier. Kan  man polisanmäla dem för något, man blir ju galen på alla dumheter de ställer till med. Myndighetsmissbruk. Man förstör ju för landets företagare.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
1616
6
Fann denna intressanta notering på SKV:[br]http://skatteverket.se/omskatteverket/jobbahososs/navigering/omoss/kronofogdemyndigheten.106.1dea382103b1af420f80001743.html[br][br]Blev uttryckligen förvånad över följande "Här arbetar mångkonstnärer med genuint intresse för människor!"
Må väl!
Mojo Vad menar man, ser ugglor i mossen.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
1616
6
[quote author=lars arenander link=topic=2689.msg11610#msg11610 date=1188418919][br]Mojo Vad menar man, ser ugglor i mossen.[br][/quote][br][br]Jag undrar också vad dem menar. Att Kronofogden är mångkonstnärer? Finns det inskrivet i deras Huvudsakliga verksamhet? samt Vilka människor ser de intresse i?[br][br]Nej Lars jag tänker inte söka tjänst där ;-)
Må väl!
  • 1
  • 2
Vill du delta i diskussionen?

Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg och delta i diskussioner.

Svarar till: