Observera: Inlägg i forumet publiceras omedelbart utan redaktionell förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se. Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent ansvarar själv för innehållet.

Senast uppdaterad för 17 år sedan

sälja egna robotar

Vad tror ni om denna affärside att sälja robotar samt komponenter till robotar ?.

Då jag har ett intresse för elektronik och robotar så funderar jag på om man inte skulle
kunna sälja egentillverkade robotar ?

De robotar som jag skulle bygga och sälja är för lek och utbildning, ex. en 6-bent robot som går.

Kunderna skulle då vara ex. skolor/utbildningsinstutioner och privatpersoner som vill
lära sig och studera robotar.
Roboten skulle kunna vara en plattform för skolor/personer osv. som vill bygga egna expriment och egna applikationer runt robotar.

Min tanke är att sälja dels själva roboten (byggd i plast/metal av egen tillverkning) samt styrelektronik (även den egentillverkad) i form av olika komponenter som man
kan köpa till beroende på hur avancerad robot man vill ha. Alternativt så köper kunden bara roboten och fixar egen styrelektronik.

Ett genomgående tema i allt detta skulle vara enkelhet dvs. att i princip vem som helst med lite teknikintresse skulle kunna exprimentera och programmera dessa robotar.

Det finns ju vissa internetbutiker som sysslar med detta - men de är ju väldigt få.
Sedan så har vi ju LEGO-mindstorm men jag ser mina robotar som ett kompliment/alternativ till LEGO.

Så vad tror ni ? - skluue någon vilja köpa detta ? ? ? ?

Tacksam för respons
lars
oj.. är lite trött blev fel med redigera..
  • 1
  • 2
Vill du delta i diskussionen?

Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg och delta i diskussioner.

Svarar till: