Observera: Inlägg i forumet publiceras omedelbart utan redaktionell förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se. Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent ansvarar själv för innehållet.

Senast uppdaterad för 17 år sedan

Starta fysisk- och e-butik för sportfiske och friluftsliv

Hej!
Jag är superny här på företagande.se och hittills har jag fått intryck av att det är en mycket intressant och bra sajt för företagsamma människor!

Jag är 26 år, jobbar idag som säljare, tog min civilekonomexamen i våras efter tre års studier vid Växjö Universitet och programmet Enterprising and business Development, ett program jag kan rekommendera varmt om man är intresserad av affärsutveckling, projektledning och företagande.

Jag är själv mitt uppe i en affärsplan då jag planerar att starta en sportfiske/friluftsbutik med tillhörande e-butik. Skulle vara jättetacksam för alla tänkbara tips kring vad man ska tänka på vid startande av butik. Exempelvis vilka kostnader som är förknippade med detta som man kanske inte känner till eller om man bör koncentrera sig på den fysiska butiken först eller starta igång både fysisk och e-butik samtidigt. Skulle även vara intressant med förslag på marknadsföringstips som inte kostar skjortan! Tanken är att sticka ut från de traditionella sportfiskebutikerna och har ni tips på det så är det välkommet!  🙂

Kanske är du fiskeintresserad själv, vilka produkter/varumärken tycker du absolut måste finnas med?

Med vänlig hälsning

Per Johansson
Du ska helt klart samköra e-butiken med den fysiska. På så sätt får du ett starkare varumärke och fler kunder känner sig trygga med din butik.
  • 1
  • 2
Vill du delta i diskussionen?

Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg och delta i diskussioner.

Svarar till: