Observera: Inlägg i forumet publiceras omedelbart utan redaktionell förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se. Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent ansvarar själv för innehållet.

Senast uppdaterad för 6 år sedan

KVINNA I STRID

Är en nyukommen bok i Januari 2012 som ej finns att köpa i bokhandeln. Medlemmar här som är intresserade kan kontakta mig på E-mail. Det finns idag två stora romaner om krig, På västfronten intet nytt och okänd soldat, och nu då biografiboken KVINNA I STRID. Tro,hopp och kärlek, svek och vanmakt och spänning och mycket mer. 11 års krig vid och bakom fronter på andra sidan Östersjön samt i Norge. En vådlig färd över fjällen från Tromsö - till Treriksröset och vidare dramatisk färd ner mot Bottenhavet. Det är en liten bok i format A6 för att man alltid ska kunna ha den med sig och se hur underbart bra vi ändå har det här i landet idag även om gnäll förekommer även hos mig. Finns det även kanhända någon som träffat sjuksköterskan Martha Arenander som barn. Man bör då ha finländskt ursprung och kommit hit som "flyktingbarn". Hör gärna av er till mig.
Lars
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
KVINNA I STRID finns nu till återförsäljare och heter på engelska WOMAN IN BATTLE med ISBN 978-91-981066-1-9
KVINNA I STRID och WOMAN IN BATTLE finns nu även på Stockholms stadsbibliotek en högst aktuell bok vid tal om gräns mot Ryssland. Nyss var Putin i Finland som har en lång gräns mot Ryssland men Sverige har även 2 gränser mot Ryssland KARELEN samt Kaliningrad.
KVINNA I STRID och WOMAN IN BATTLE finns nu att låna på Stockholms Stadsbibliotek.
Inför 2019 sökes återförsäljare av boken KVINNA I STRID och WOMAN IN BATTLE.
Den svenska upplagan av KVINNA I STRID börjar att ta slut och någon ny trycks inte upp utan det blir den engelska versionen som kommer att gälla, WOMAN IN BATTLE. Om det finns någon som är intresserad av att översätta från engelska till finska så kontakta mig. Återförsäljare som vill ha en liten extra inkomst är välkomna att höra av sig. Vill man starta företag utav det är 1 juli en bra dag att börja.
  • 1
  • 2
Vill du delta i diskussionen?

Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg och delta i diskussioner.