Kostnad för riktad direktreklam

640
5
Hej!

Sitter och funderar på att skicka ett par tusen brev innehållandes en reklampryl av ungefär samma vikt som en penna.
Reklamen ska endast skickas till Aktiebolag på min ort.

Någon som har testat något liknande och kan berätta vad det kan kosta?

MVH

Robin
37
3
Jag betalade 3800:- ex moms för oadresserad direkt reklam. 3200 st villor.
8
1
Jag brukar köpa in adresser från scb.se, trycka egna kuvert och inlaga för att sedan skicka med Bring Citymail. Då inköpet av adresser sker via scb.se så kommer man ner i kostnaden per mottagare och därmed blir det lösnsamt per utskick. Du får gärna höra av dig om du har några frågor! Lycka till!
www.colourpicture.se
640
5
Tack för era svar! Låter dyrt Eddie. Gick kampanjen bra om man får fråga? Spanade in din hemsida Daniel. Snygg! Kikar in igen och kontaktar dig när det är dags att testa detta projekt. Man får väl "Företaganderabatt" ? ;) MVH R
37
3
Hej. Jag tror att den gick bra vi har fått bra respons på vår verksamhet från dem vi pratat med. Just det vi gjorde reklam om har varit igång 1 månad och 2 dagar nu så det återstår att se.
1
Hej! Pratade med SDR. Det kostar ~1.3 kronor per stycken för oadresserad direkt reklam. Om man vil segmentera och skicka till specifik inkomst grupp, ålder osv., då kostar det ~3 kronor per stycken. Jag planerar ganska små kampanj - <1,000 brev. Om man skicka mer, blir det billigare per stycken.
https://konsthet.se
Patrik Andreasson
Hur specifikt kan man välja adresser hos SCB?

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.