Räkenskapsår

0
Hej!
Jag har tagit över min mans aktiebolag som en gåva och ska nu lägga in den ingående balansen (han har haft det vilande och inte haft löpande bokföring). Jag får olika bud på det här med räkenskapsår. Mannen hade 1 juni - 31 maj. Jag har fått godkänt från skatteverket 1 juni - 31 december och sedan löper det per kalenderår från 2022. Ändrade inriktning och företagsnamn i mars och undrar nu vad jag ska lägga in för period i bokföringen. Ska det vara från mars - 31 december 2021 eller 1 juni - 31 december?
1009
206
Hej, Räkenskapsår har inget med namn eller inriktning att göra. Så det är juni till december som gäller.
www.bocekonomi.se - Redovisning, nyföretagande, företagsutveckling
23
Ett viktigt steg att tänka på när du försöker komma vidare ekonomiskt är att budgetera. Hur kan du veta vad dina pengar går till om du inte budgeterar? Hur kan du sätta upp mål för utgifter och besparingar om du inte vet vart dina pengar tar vägen? Du måste upprätta en budget oavsett om du tjänar tusentals eller hundratusentals dollar per år.
23
Ett viktigt steg att tänka på när du försöker komma vidare ekonomiskt är att budgetera. Hur kan du veta vad dina pengar går till om du inte budgeterar? Hur kan du sätta upp mål för utgifter och besparingar om du inte vet vart dina pengar tar vägen? Du måste upprätta en budget oavsett om du tjänar tusentals eller hundratusentals dollar per år.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.