Flitig skribent
632
3
Stämmer Hans. Men enligt Mrburns så är ju bolaget helt nytt och orört.

Alltså måste han ha missförstått något.

Men det kan ju bara redovisningen avslöja, blir spännande och få höra hur det låg till.
Toppskribent
1324
5
Jag väntar med spänning på mrburns svar från Argentus.

Ser att dom har ytterligare ett bolag som dom säljer  "Företag AB med bankkonto och bankgiro - 26.400 Kr inklusive moms."

Kanske skall kontakta dom. Om jag får ett bolag med innestående 50000:- för det priset så vore det ju inte så dumt.  😃

Hans
Toppskribent
1324
5
Om du nu har tagit över bolaget så måste du ju dessutom fått översänt bolagets bokföring fram till dags datum. Det måste ju finnas transaktioner som behandlar aktiekapitalet och hur det sedan balanserar.

Hans
Flitig skribent
632
3
Tittade nu på hemsidan, och de bolagen som ligger där för ca 25 000 verkar ju vara redan använda bolag, detta verkar inte handla om något lagerbolag.

Därav tror jag att mrburns missförstått saken, och har du inte redan fått redovisningen så lär den visa att delar av aktiekapitalet är förbrukat.

Men återigen, blir spännande att få ett svar från argentus.
Nykomling
10
Hej på er nu har jag fått svar..

Hej,
i den bolagspärm du får från oss med alla bolagshanldingar finns det med hur aktiekapitalet ska bokföras.
Bolagspärmen skickas ut ca 14 dagar efter att Bolagsverket är klara med registreringen av ändringarna.

BV håller nu på med det sista (namnändring, f-skatt osv.)

låter detta rimligt.
Flitig skribent
632
3
Tjaa, rimligt och rimligt, jag väntar med spänning på att få se dessa papper i alla fall.
Medlem
22
1
Hur har det gått?
  • 1
  • 2
Vill du delta i diskussionen?

Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg och delta i diskussioner.