Medlem
41
Ingenting tar 5 minuter att göra (utom att äta en glass möjligtvis). Det tar alltid en stund att komma igång, en stund att avsluta, däremellan måsta man göra "själva grejen" och veifieria att det blev rätt, blev det inte rätt så får man göra det igen, verifiera och först därefter avsluta. Det är därför det går att äta en glass på 5 minuter, det blir aldrig fel, det är lika gott varje gång, inga belopp blir fel, ingen sökning efter diffar på 100 kr behövs. Man kan äta den medans man gör annat. Man behöver därmed inte avsluta det andra man gör bara för att påbörja glassätandet. När man är klar så är man klar. Ingen anledning att lägga tid på att avsluta. Glassen är borta. Det finns inget att städa upp. Endast en pinne återstår och den slänger man snabbt och lätt var man vill (eftersom den inte är farlig för miljö och bryts ner snabbt)
Medlem
41
Där fick jag en minuspoäng till (nu -2).
Toppskribent
2066
22
[quote author=monsa link=topic=6156.msg29579#msg29579 date=1259088095]
Någon sa att VISA transaktionen kommer en gång per månad. Så är det inte för mig.
[/quote]

Det kan bli en hel det pengar att tjäna i ränta genom att få inköpen på faktura. (Handlar för i genomsnitt 50-100k/mån på kort).

[quote author=monsa link=topic=6156.msg29585#msg29585 date=1259089766]
Därefter så startar jag såklart bokföringsprogrammet!

Där går det inte lika snabbt. Det går inte att kopiera in verifiken från excel. Ganska drygt. Det hade underlättar.
[/quote]

Exportera till SIE från excel (du får eventuellt skriva en egen konverterare/export-plugin, vet inte om det finns färdigt att hitta/köpa). Sedan kan du importera direkt i de flesta bokföringsprogram.

[quote author=monsa link=topic=6156.msg29590#msg29590 date=1259100989]
Där fick jag en minuspoäng till (nu -2).
[/quote]

Att tjata om "applåder" gör bara folk avigt inställda till att dela ut dem. Se det mer som en kul grej än något att hänga upp sig på även om de kan fungera som indikatorer.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
Medlem
74
[quote author=monsa link=topic=6156.msg29587#msg29587 date=1259090182]
Om bara någon kunde ge mig en applåd...
[/quote]

Det är väl bara att skapa några användarkonton och ge dig själv applåder?  :winner
  • 1
  • 2
Vill du delta i diskussionen?

Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg och delta i diskussioner.