Sommarpresent till kunder

1009
206
Hej,

Någon som har idéer på vad man kan ge kunder för present inför sommaren? Som en trevlig gest.
www.bocekonomi.se - Redovisning, nyföretagande, företagsutveckling
3
1
Vilket trevligt tanke av dig! Så tar man hand om sina kunder! :bravo Jag skulle föreslå något som berör den verksamhet du jobbar inom, något som så att säga knyter an till det (om det går!) Sen beror det ju också på vilken form av relation du har till dina kunder - nära? semi-nära? Jag tycker också att presenten kan spegla lite storleken på de affärer ni brukar göra, dvs har du kunder som snabbt kommer och går, eller mer långsiktiga kunder? osv...
http://www.linnovakarriar.com/ Företagarens stöd i kommunikationsdjungeln!
1468
246
Jag har planer på att samla alla kunder till en sammankomst på nån lokal, med lite fri mat och dryck. Företagare brukar gilla att träffa likasinnade, knyta kontakter och 'nätverka' som det heter nuförtiden.
6
Jag skulle nog även jag faktiskt fundera på något trevligt man kan göra tillsammans med sina kunder, i synnerhet om jag drivit en B2B verksamhet. Alltid trevligt att gå på något event, evenemang eller käka en bit mat tillsammans.
Fordon Finans Tidningen
1009
206
Linda: Ja, något som passar verksamheten vore bra. Jag kommer inte på något direkt som passar inom ekonomi, redovisning, företagande. Miniräknare kanske, men aldeles för tråkigt. :) Främst långa relationer. De flesta av mina kunder jobbar jag med löpande under flera år så man känner sig nästan som vänner. Ingvar & Karl: Jag har funderat på någon typ av sammankomst tidigare, men har ingen erfarenhet att ordna dylikt. Jag antar att man behöver något som binder ihop det så att man minimerar risken att någon står ensam och har tråkigt. Vågar nog inte ge mig på att försöka.
www.bocekonomi.se - Redovisning, nyföretagande, företagsutveckling
3
Hej Johan, Ett tips är att skicka en Flic. En liten knapp som kan göra lite av varje. Det är ju också fotbolls EM till sommaren. Kanske kan du ge dina kunder pengar på något spelbolag och sätta ihop en turnering eller bara en spelkupong där du sätter några hundra på att Sverige vinner (vet inte om man kan göra så här men du kommer garanterat ha Sveriges nöjdaste kunder om det går in)

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.